دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
روانشناسی
تحلیل کانونی رابطه سبک‌های هویت با خودناتوان‌سازی در دانش آموزان دبیرستانی

فرهاد تنهای رشوانلو؛ محدثه رجبی جغرتین؛ هادی صمدیه

دوره 10، شماره 1 ، شهریور 1403، ، صفحه 236-245

https://doi.org/10.22034/ijes.2024.2007848.1445

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سبک‌های هویت و خودناتوان‌سازی با استفاده از تحلیل همبستگی کانونی انجام شد.   روش‌‎شناسی: طرح پژوهش حاضر از نوع توصیفی- همبستگی بود و از تحلیل همبستگی کانونی برای بررسی روابط میان دو مجموعه از متغیر پیش بین (سبک‌های هویت) و ملاک (ابعاد خودناتوان سازی) استفاده شد. جامعه آماری پژوهش را دانش آموزان ...  بیشتر

مقایسه اثربخشی مشاوره گروهی با رویکرد گشتالت درمانی و واقعیت درمانی بر سبک های هویت دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه اول شهر تهران

مجید قدمی؛ نگار روستا؛ حسین کشاورز افشار؛ قدسی احقر

دوره 7، شماره 1 ، شهریور 1400، ، صفحه 121-132

https://doi.org/10.22034/ijes.2021.529555.1049

چکیده
  ند هدف:  هدف پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی مشاوره گروهی با رویکرد گشتالت درمانی و واقعیت درمانی بر سبک های هویت دانش آموزان دوره متوسطه اول شهر تهران بود.روش شناسی: پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول مدارس دولتی شهر تهران در سال تحصیلی 99-1398 بودند. 45 ...  بیشتر