دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
روانشناسی
مدل علّی پیشرفت تحصیلی ریاضی بر اساس تفکر خلاق و تفکر انتقادی با میانجی‌گری حل مسئله در دانش‌آموزان دوره ابتدایی شهر تبریز

ناهیده یوسف پور؛ نوشین درخشان؛ رقیه پورصابری

دوره 10، شماره 1 ، شهریور 1403، ، صفحه 45-53

https://doi.org/10.22034/ijes.2024.2015017.1492

چکیده
  هدف: پیشرفت تحصیلی به‌ویژه در درس ریاضی اهمیت زیادی دارد و شناخت عوامل موثر بر آن به برنامه‌ریزی در زمینه پیشرفت تحصیلی ریاضی کمک زیادی می‌کند. در نتیجه، هدف این پژوهش بررسی مدل علّی پیشرفت تحصیلی ریاضی بر اساس تفکر خلاق و تفکر انتقادی با میانجی‌گری حل مسئله در دانش‌آموزان دوره ابتدایی بود. روش: پژوهش حاضر توصیفی از نوع کمّی بود ...  بیشتر

بررسی اثر بخشی سبک های مدیریت معلمان بر ابعاد تربیت حرکتی دانش آموزان: نقش مداخله-ای راهبرد یاددهی- یادگیری حل مسئله در مهارت بسکتبال

الناز ایمان زاده؛ محمد‌رضا اسماعیلی؛ رضا نیک بخش

دوره 7، شماره 1 ، شهریور 1400، ، صفحه 230-240

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر، به بررسی اثر بخشی سبک­های مدیریت معلمان بر تربیت حرکتی دانش­آموزان با نقش مداخله­ای راهبرد یاددهی- یادگیری حل مسئله در مهارت بسکتبال پرداخت.روششناسی: روش پژوهش آزمایشی همراه با پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش را 706 نفر از دانش­آموزان دختر و پسر پایه هفتم شهرستان سراب در نیم­سال تحصیلی ...  بیشتر