[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 10، شماره 10 - ( 4-1397 ) ::
جلد 10 شماره 10 صفحات 171-185 برگشت به فهرست نسخه ها
اثربخشی آموزش مهارت های ذهن آگاهی بر باورهای انگیزشی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پسر منطقه 5 تهران
مریم سلطانی*
دانشگاه علوم تحقیقات، تهران،ایران
چکیده:   (235 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش مهارت های ذهن آگاهی  بر باورهای انگیزشی و پیشرفت تحصیلی دانش­آموزان پسر مقطع متوسطه دوم دبیرستان منطقه 5 شهر تهران بود 30 نفر با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای مرحله ای  از جامعه فوق انتخاب شدند . روش پژوهش حاضر کمی و از لحاظ هدف بنیادی بود.. جهت سنجش متغیر های پژوهش پرسشنامه­های باورهای انگیزشی و پیشرفت تحصیلی به عنوان پیش آزمون اجرا شد، و شرکت کنندگان در دو گروه ۱5 نفره آزمایش و کنترل جایگزین شدند که گروه آزمایش آموزش گروهی مبتنی بر ذهن­آگاهی را دریافت کرد و گروه کنترل، درمانی دریافت نکرد. نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش مبتنی بر ذهن­آگاهی به طور معناداری باعث افزایش باورهای انگیزشی و مؤلفه­های آن (خودکارآمدی، جهت­گیری، ارزشگذاری و اضطراب امتحان) می­شود. همچنین آموزش مبتنی بر ذهن­آگاهی بر پیشرفت تحصیلی دانش­آموزان پسر نیز موثر بوده و باعث بهبود پیشرفت تحصیلی آنها شده است.
 
واژه‌های کلیدی: آموزش مهارت های ذهن آگاهی، باورهای انگیزشی، پیشرفت تحصیلی، دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه دوم
متن کامل [PDF 1013 kb]   (32 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۸/۴/۴ | پذیرش: ۱۳۹۸/۴/۴ | انتشار: ۱۳۹۸/۴/۴
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

THE EFFECTIVENESS OF MENTAL KNOWLEDGE SKILLS TRAINING ON MOTIVATIONAL BELIEFS AND ACADEMIC PROGRESSMENT. 3. 2018; 10 (10) :171-185
URL: http://iase-jrn.ir/article-1-551-fa.html

سلطانی مریم. اثربخشی آموزش مهارت های ذهن آگاهی بر باورهای انگیزشی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پسر منطقه 5 تهران . 1. 1397; 10 (10) :171-185

URL: http://iase-jrn.ir/article-1-551-fa.html



دوره 10، شماره 10 - ( 4-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی-ترویجی جامعه شناسی آموزش و پرورش Sociology of Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3991