[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 11، شماره 11 - ( 5-1397 ) ::
جلد 11 شماره 11 صفحات 128-140 برگشت به فهرست نسخه ها
مطالعه و واکاوی جنبه‌های تاثیرگذار برعملکرد سـازمانی معلمان در سال اول خدمت
محمد جعفر شکوهی*، احسان کشت‌ورز کندازی
چکیده:   (314 مشاهده)
هدف از انجام این پژوهش، مطالعه و واکاوی جنبه‌های تاثیرگذار برعملکرد سازمانی معلمان در سال اول خدمت در شهرستان شیراز بود. پژوهش حاضر از نظر روش، توصیفی پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش شامل مدارس ابتدایی شهر شیراز بود که با استفاده از روش نمونه­گیری خوشه­ای، 59 مدرسه انتخاب شدند. برای جمع­آوری داده­ها، از مقیاس ترک‌زاده و دهقان ­هراتی (2016) استفاده شد که پس از بررسی روایی و پایایی آن، توزیع و630 نسخه گردآوری شد. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که بعد غالب عملکرد سازمانی معلمان بعد فردی است. از سوی دیگر اگرچه عامل غالبی در عملکرد سازمانی معلمان یافت نشد اما نتایج آزمون فریدمن نشان داد که از دیدگاه معلمان، عامل توانایی دارای بیش‌ترین رتبه اولویت و عامل سیاست دارای کم­ترین رتبه اولویت بود. به‌علاوه عوامل عملکرد سازمانی تنها با ویژگی­های جمعیت‌شناختی جنسیت و وضعیت استخدامی تفاوت معناداری را نشان دادند؛ این در حالی بود که بین ابعاد عملکرد سازمانی و عوامل آن با سایر ویژگی­های جمعیت­شناختی مورد مطالعه تفاوت معناداری یافت نشد. 
واژه‌های کلیدی: مقطع ابتدایی، مدارس، معلمان، عملکردسازمانی
متن کامل [PDF 420 kb]   (65 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۸/۶/۲۴ | پذیرش: ۱۳۹۸/۶/۲۴ | انتشار: ۱۳۹۸/۶/۲۴
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Studying and Analyzing Influential Aspects of Teacher Organizational Performance in the First Year of Service. 3. 2018; 11 (11) :128-140
URL: http://iase-jrn.ir/article-1-577-fa.html

شکوهی محمد جعفر، کشت‌ورز کندازی احسان. مطالعه و واکاوی جنبه‌های تاثیرگذار برعملکرد سـازمانی معلمان در سال اول خدمت. 1. 1397; 11 (11) :128-140

URL: http://iase-jrn.ir/article-1-577-fa.html



دوره 11، شماره 11 - ( 5-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی-ترویجی جامعه شناسی آموزش و پرورش Sociology of Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 4050