[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 7، شماره 7 - ( 2-1397 ) ::
جلد 7 شماره 7 صفحات 109-128 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائه مدل شاخص های شایستگی مدیران در سازمان های آموزشی (مورد مطالعه: دانشگاه پیام نور)
محمدرضا گودرزی*، ایرج سلطانی
دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی پژوهشگاه شاخص پژوه
چکیده:   (206 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابعاد مؤلفه­ها و شاخص­های شایستگی مدیران سازمان­های آموزشی به منظور ارائه مدل مفهومی انجام گرفته است. روش: روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری اطلاعات توصیفی- اکتشافی است. جامعه آماری پژوهش، مدیران، سرپرستان واحدهای دانشگاهی پیام نور در کشور می­باشد که برای نیل به هدف پژوهش، ادبیات و مبانی نظری و تجربی تحقیق مطالعه شد و با 26 نفر از مدیران دانشگاه پیام نور برای طراحی مدل شایستگی مصاحبه شد و ابزار مطلوب پس از تعیین روایی صوری، محتوایی و سازه، همچنین تعیین پایایی با استفاده از آلفای کرونباخ (39%) تدوین و اجرا شد. نتایج: براساس یافته­های به دست آمده، مدل نهایی پنج بعد شایستگی اثربخشی فردی، شایستگی­های دانشی و دانشگاهی، شایستگی­های میان فردی و ارتباطی، شایستگی­های عمومی سازمانی و شایستگی تخصصی دانشگاهی طراحی شد. نتیجه گیری: با توجه به اهمیت سازمان­های آموزشی و همچنین اهمیت شایستگی­های مدیران برای موفقیت، مدل مذکور برای تصمیم ­گیرندگان و مشاوران به منظور انتخاب مدیران دانشگاه ­ها و هدایت و راهنمایی مدیران کاربرد دارد.
واژه‌های کلیدی: مدل، شاخص های شایستگی مدیریت، سازمان های آموزشی، دانشگاه پیام نور
متن کامل [PDF 1109 kb]   (275 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۷/۷/۲۴ | پذیرش: ۱۳۹۷/۷/۲۴ | انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۴
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


گودرزی محمدرضا، سلطانی ایرج. ارائه مدل شاخص های شایستگی مدیران در سازمان های آموزشی (مورد مطالعه: دانشگاه پیام نور). 1. 1397; 7 (7) :109-128

URL: http://iase-jrn.ir/article-1-423-fa.html



دوره 7، شماره 7 - ( 2-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی-ترویجی جامعه شناسی آموزش و پرورش Sociology of Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3877