[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 10، شماره 10 - ( 4-1397 ) ::
جلد 10 شماره 10 صفحات 134-146 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش باور های انگیزشی بر عملکرد تحصیلی با میانجی گری انواع جهت گیری هدف در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان
علی اصغر سرایی*، محمد محمدی پور، محمود جاجرمی
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بجنورد ، بجنورد،ایران.
چکیده:   (462 مشاهده)
هدف از  پژوهش حاضر ، تعیین رابطه بین باورهای انگیزشی و عملکرد تحصیلی  دانشجویان با نقش میانجی جهت‌گیری هدف است،. بدین منظور 403 نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان  مشهد با روش  نمونه گیری طبقه‌ای انتخاب شدند و پرسشنامه‌های راهبردهای انگیزشی یادگیری (پینتریچ وهمکاران، 1991) و جهت‌گیری هدف (الیوت و مک‌گری گور، 2001) را تکمیل نمودند.ارتباط متغیر  ها از طریق مدل یابی معادلات ساختاری آزمون شد بر اساس نتایج این پژوهش ، مدل مفهومی ارائه شده ، با توجه به شاخص‌های مدل، از برازندگی لازم برخوردار است. نتایج نشان دادکه باورهای انگیزشی پیش بینی کننده  جهت‌گیری هدف و عملکرد ‌تحصیلی دانشجویان بود. همچنین جهت‌گیری هدف  پیش بینی کننده عملکردتحصیلی است. در مورد نقش میانجی متغیرها، نتایج نشان داد که باورهای   انگیزشی به واسطه جهت گیری اهداف به طور غیر مستقیم بر عملکرد تحصیلی اثر دارد.
واژه‌های کلیدی: جهت ‌گیری هدف، باورهای انگیزشی و عملکرد تحصیلی
متن کامل [PDF 1288 kb]   (414 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۷/۶/۱۵ | پذیرش: ۱۳۹۷/۶/۱۵ | انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۵
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The role of motivational beliefs on academic performance by mediating different types of goal orientations. 3. 2018; 10 (10) :134-146
URL: http://iase-jrn.ir/article-1-399-fa.html

سرایی علی اصغر، محمدی پور محمد، جاجرمی محمود. نقش باور های انگیزشی بر عملکرد تحصیلی با میانجی گری انواع جهت گیری هدف در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان. 1. 1397; 10 (10) :134-146

URL: http://iase-jrn.ir/article-1-399-fa.html



دوره 10، شماره 10 - ( 4-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی-ترویجی جامعه شناسی آموزش و پرورش Sociology of Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3921