[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 12، شماره 1 - ( 6-1398 ) ::
جلد 12 شماره 1 صفحات 172-184 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل مدیریت عملکرد مربیان مهدکودک‌های ایران
ملوک طهماسبی1، سید احمد احمدی*2
1- . دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی ، دانشکده شاخص پژوه، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران.
2- استادیار مدیریت منابع انسانی ، دانشکده مدیریت ،دانشگاه اصفهان ، اصفهان، ایران
چکیده:   (373 مشاهده)
هدف: مهدکودک محلی است برای مراقبت، شناخت استعدادها،‌ پرورش عاطفی، جسمی، هوشی، رفتاری (اجتماعی) گفتاری و رشد خلاقیت کودکان در سن پیش از دبستان. امروزه آموزش‌وپرورش پیش از دبستان، بیش از هر زمان دیگری از ضرورت و اهمیت و حساسیت برخوردار گشته است.
روش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش و ماهیت ترکیبی بود، جامعه آماری این پژوهش شامل سه بخش بود یکی خبرگان و کارشناسان فرهنگی سازمان بهزیستی و قسمت دوم شامل کلیه مدیران و مربیان مهدهای کودک ایران و سوم خانواده‌های کودکان در سال 1394 - 1393 بودند. تعداد 15 نفر در قسمت کیفی تحلیل با استفاده از روش دلفی و در بخش کمی تعداد 384 نفر با استفاده از فرمول کوکران به‌عنوان نمونه انتخاب شد. ابزار اندازه‌گیری تحقیق، سه پرسشنامه رضایت زناشویی اینریچ (1982)، شادمانی فوردایس (1997) و سازگاری کودکان دخانچی (۱۳۷۷) بود که مورداستفاده قرار گرفت. برای اندازه‌گیری روایی پرسشنامه‌ها از روش محتوایی و برای تعیین پایایی آن آلفای کرونباخ محاسبه گردید که مقدار آن برای پرسشنامه والدین برابر 891/0، برای پرسشنامه مدیران و خبرگان برابر 841/0 و برای پرسشنامه مربیان برابر 926/0 برآورد گردید. تجزیه‌وتحلیل داده ها ها با استفاده از آزمون همبستگی و رگرسیون برای پاسخ به سؤالات، آزمون t دو نمونه‌ای و تحلیل واریانس برای مقایسه میانگین پاسخگویی گروه‌های مستقل با استفاده از نرم‌افزار 23SPSS انجام شد.
یافته ها : نتایج آزمون کولموگروف-اسمیرنوف نشان داد  داده‌ها پژوهش دار ای توزیع نرمال هستند . همچنین نتایج تحلیل واریانس و آزمون تی تست مستقل و همبستگی و رگرسیون نشان داد که عملکرد مربیان بر رضایت والدین و سازگاری کودکان به‌طور معنی‌دار تأثیر دارد؛ همچنین عملکرد مربیان بر عملکرد مهدکودک‌ها به‌طور معنی‌دار تأثیر دارد و درنهایت عملکرد مربیان بر سودآوری مهدکودک‌ها به‌طور معنی‌دار تأثیر دارد.
نتیجه گیری : بر این اساس مدل مدیریت عملکرد مربیان طرحی جامع، کامل و جدید در مهدهای کودک ایران بوده که بر رضایت والدین، عملکرد مهدهای کودک، سودآوری مهدهای کودک و سازگاری کودکان با این محیط تاثیر مثبت می­گذارد.
واژه‌های کلیدی: مدیریت عملکرد، عملکرد مربیان، رضایت والدین، سودآوری مهدکودک
متن کامل [PDF 1231 kb]   (67 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/3/16 | پذیرش: 1399/3/16 | انتشار: 1399/3/16
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Designing a model of performance management for kindergarten teachers in Iran. جامعه شناسی آموزش و پرورش ایران. 2019; 12 (1) :172-184
URL: http://iase-jrn.ir/article-1-671-fa.html

طهماسبی ملوک، احمدی سید احمد. طراحی مدل مدیریت عملکرد مربیان مهدکودک‌های ایران. انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش ایران. 1398; 12 (1) :172-184

URL: http://iase-jrn.ir/article-1-671-fa.html



دوره 12، شماره 1 - ( 6-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش Sociology of Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 29 queries by YEKTAWEB 4237