[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 9، شماره 9 - ( 3-1397 ) ::
جلد 9 شماره 9 صفحات 79-94 برگشت به فهرست نسخه ها
پیش بینی مسئولیت پذیری بر اساس هوش معنوی با در نظر گرفتن نقش میانجی تاب آوری
شبنم رستگار شه بندی*
چکیده:   (282 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر بررسی پیش بینی مسئولت پذیری بر اساس هوش معنوی با در نظر گرفتن نقش میانجی تاب آوری در دانشجویان شهر تهران در سال 1397 بود. روش پژوهش برحسب هدف کاربردی، از نظر روش گرداوری داده ­ها توصیفی- همبستگی و همین­ طور از نظر نوع داده کمّی بود. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه ­های آزاد شهر تهران بودند که با استفاده از محاسبه حجم نمونه در معادلات ساختاری و روش نمونه­ گیری تصادفی خوشه­ ای چند مرحله­ ای، تعداد 730 نفر به­ عنوان حجم نمونه انتخاب شد. برای سنجش متغیرهای مورد مطالعه از پرسشنامه های مسئولیت پذیری کالیفرنیا (1951)، هوش معنوی کینگ (2008) و تاب آوری کانر و دیویدسون (2003) استفاده گردید. ارزیابی الگوی پیشنهادی از طریق الگویابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزارهای SPSS و Smart-Pls و Amos انجام گرفت. یافته ها نشان دادند که الگوی پیشنهادی از برازش خوبی با داده ها برخوردار بود؛ همچنین همه فرضیه ها مورد تایید قرار گرفتند. آن گونه که نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد، هوش معنوی با نقش میانجی تاب آوری می تواند تاثیر چشم گیری بر مسئولیت پذیری دانشجویان داشته باشد.
واژه‌های کلیدی: مسئولیت پذیری، هوش معنوی، تاب آوری
متن کامل [PDF 1190 kb]   (434 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۷/۴/۳ | پذیرش: ۱۳۹۷/۴/۳ | انتشار: ۱۳۹۷/۴/۳
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Prediction of Responsibility based on Spiritual Intelligence, Considering the Intermediary Role of Resiliency. 3. 2018; 9 (9) :79-94
URL: http://iase-jrn.ir/article-1-348-fa.html

رستگار شه بندی شبنم. پیش بینی مسئولیت پذیری بر اساس هوش معنوی با در نظر گرفتن نقش میانجی تاب آوری. 1. 1397; 9 (9) :79-94

URL: http://iase-jrn.ir/article-1-348-fa.html



دوره 9، شماره 9 - ( 3-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی-ترویجی جامعه شناسی آموزش و پرورش Sociology of Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 3790