[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 6، شماره 6 - ( 2-1397 ) ::
جلد 6 شماره 6 صفحات 102-115 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تأثیر قابلیت‌های بازاریابی بر عملکرد شرکت‌های تولیدی صنایع غذایی با نقش میانجی استراتژی‌های بازاریابی
علی کنعانی پور، سعید غلامی*
گروه مدیریت، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران
چکیده:   (268 مشاهده)
با توجه به این نکته که شرکت‌هایی که قابلیت‌های بازاریابی قوی‌تر و تشخیص صحیح نیازهای مشتری را دارد می‌تواند قابلیت‌های بازاریابی را بهبود بخشد، این پژوهش با هدف بررسی تأثیر قابلیت‌های بازاریابی بر عملکرد شرکت‌های تولیدی صنایع غذایی با نقش میانجی استراتژی‌های بازاریابی در شرکت شهرک‌های صنعتی اهواز انجام گرفت. پژوهش حاضر از نظر هدف پژوهش، کاربردی و بر حسب روش؛ توصیفی از نوع علی می­باشد. جامعه آماری شامل مدیران و معاونان شرکت‌های تولیدی صنایع غذایی در شرکت شهرک‌های صنعتی اهواز به تعداد 570 نفربود که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 230 نفر به عنوان نمونه محاسبه گردید. ابزار مورد استفاده جهت جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامه استاندارد عملکرد، قابلیت‌های بازاریابی و پرسشنامه استراتژی‌های بازاریابی استاندارد کاسیولاتی و هی لی(2016) بود. روایی پرسشنامه توسط اساتید خبره و تحلیل عاملی تأییدی مورد تأیید قرار گرفته و ضریب آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه 85/0به دست آمد. در نهایت داده‌های جمع‌آوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS و Lisrerl مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل اطلاعات نشان داد که قابلیت‌های بازاریابی بر عملکرد شرکت با نقش میانجی استراتژی‌های بازاریابی تأثیر مثبت و معنی‌داری دارد.
واژه‌های کلیدی: استراتژی‌های بازاریابی، قابلیت‌های بازاریابی، عملکرد شرکت، ‌ شرکت‌های تولیدی صنایع غذایی، شهرک‌های صنعتی
متن کامل [PDF 1100 kb]   (156 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۷/۷/۱ | پذیرش: ۱۳۹۷/۷/۱ | انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


کنعانی پور علی، غلامی سعید. بررسی تأثیر قابلیت‌های بازاریابی بر عملکرد شرکت‌های تولیدی صنایع غذایی با نقش میانجی استراتژی‌های بازاریابی. 1. 1397; 6 (6) :102-115

URL: http://iase-jrn.ir/article-1-408-fa.html



دوره 6، شماره 6 - ( 2-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی-ترویجی جامعه شناسی آموزش و پرورش Sociology of Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3877