[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 12، شماره 1 - ( 6-1398 ) ::
جلد 12 شماره 1 صفحات 99-108 برگشت به فهرست نسخه ها
مروری بر استفاده از الگوی ارزشیابی سیپ جهت ارزیابی برنامه های درسی در ایران
فاطمه طهماسبی بلداجی*
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
چکیده:   (121 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر بررسی استفاده از الگوی ارزشیابی سیپ جهت ارزیابی برنامه های درسی از سال 87 تا97 درایران بود. ملاک ورود انتخاب مقالات شامل، پژوهش های مرتبط با ارزیابی برنامه درسی به روش سیپ، پژوهش های انجام شده بین سال های1387-1397، تمام متن بودن مقالات بود و مقالاتی که فاقد چنین معیارهایی بودند از پژوهش خارج شدند. مرور پژوهش های مورد مطالعه نشان داد که این الگو در صدد یافتن ابزار و راهی جهت بهبود برنامه ها می باشد. این الگو به دلیل جامعیت و هدف آن که راهنمایی کارکرد تصمیم گیری در مدیریت برنامه ها می باشد، از سایر الگوها متمایز شده است. مزیت اصلی ارزشیابی یک دوره آموزشی به روش سیپ این است که نگرش سیستمی به ارزشیابی اهداف و زمینه ها، درونداد، فرآیند و برونداد آن دوره و برنامه ایجاد می شود و نقاط قوت و ضعف برنامه آشکار می شود و این امر می تواند به تصمیم گیری و سیاست گذاری در سطح کلان کمک کند تا مسئولان اقدامات صحیح و کارشناسی شده را برنامه ریزی و در مورد تداوم، توقف و یا تجدیدنظر در اهداف، درون داد، فرآیند و برون داد آموزشی تصمیم گیری نمایند.
واژه‌های کلیدی: الگوی ارزشیابی سیپ، ارزیابی برنامه های درسی
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۸/۱۰/۱۶ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱۰/۱۶ | انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

A Review of Using the cip Evaluation Model to Assess Curriculum in Iran. 3. 2019; 12 (1) :99-108
URL: http://iase-jrn.ir/article-1-609-fa.html

طهماسبی بلداجی فاطمه. مروری بر استفاده از الگوی ارزشیابی سیپ جهت ارزیابی برنامه های درسی در ایران. 1. 1398; 12 (1) :99-108

URL: http://iase-jrn.ir/article-1-609-fa.html



دوره 12، شماره 1 - ( 6-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی-ترویجی جامعه شناسی آموزش و پرورش Sociology of Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 4050